Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Pomiń baner

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Dynamiczny rozwój naukowy i dydaktyczny

ZADANIA

  • tworzenie wspólnej infrastruktury (tzw. core facilities) jako bazy do prowadzenia badań naukowych przez osoby z różnych jednostek UJ,
  • tworzenie międzydyscyplinarnych grup badawczych (tzw. granty na granty),
  • etaty naukowe dla najwybitniejszych badaczek i badaczy finansowane przez budżet centralny,
  • stworzenie wspólnych kryteriów awansowych dla osób pracujących naukowo i dydaktycznie poprzez ścisłą współpracę przewodniczących rad dyscyplin,
  • powiązanie awansu zawodowego z koniecznością odbycia szkolenia z zakresu dydaktyki (Ars Docendi),
  • opracowanie zasad wliczania do pensum godzin przeznaczonych na dodatkową działalność związaną z popularyzacją nauki,
  • zatrudnienie osób studiujących, które rozpoczynają prace badawcze w trakcie studiów lub angażują się w dydaktykę,
  • rozszerzenie możliwości zdobywania doktoratu w trakcie studiów,
  • wprowadzenie modyfikacji w systemie przyjęć na studia oraz ułatwień w zakresie indywidualnego toku studiów dla osób o wybitnych osiągnięciach naukowych, kulturalnych lub sportowych oraz osób z maturą międzynarodową,
  • intensyfikacja działania Biura Karier poprzez wzmocnienie współpracy z biznesem,
  • dostosowanie bibliotek do potrzeb osób pracujących i studiujących oraz lepsze wykorzystanie baz elektronicznych,
  • wsparcie działalności społecznej, kulturalnej, sportowej i organizacyjnej osób studiujących, w szczególności zapewnienie im udziału w tworzeniu koncepcji przestrzeni wspólnych oraz w zarządzaniu nimi,
  • opracowanie nowych zasad oceny dydaktycznej i oceny osób zatrudnionych.

Sprawne funkcjonowanie
uczelni

ZADANIA

  • stałe dyżury przedstawicieli kolegium rektorskiego, kanclerza, kwestora, innych jednostek administracyjnych (kadr, księgowości) w obrębie III Kampusu,
  • rozwiązanie problemu nadmiernego obciążenia osób pracujących naukowo zadaniami administracyjnymi związanymi z realizacją projektów badawczych poprzez powołanie tzw. koordynatorów ds. administracyjnych w ramach Centrum Wsparcia Nauki,
  • wprowadzenie ułatwień dla osób studiujących i zatrudnionych w zakresie mobilności krajowej i zagranicznej,
  • wzmocnienie wsparcia psychologicznego dla osób studiujących i pracujących – rozszerzenie działalności Studenckiego Ośrodka Wsparcia i Adaptacji „SOWA”,
  • usprawnienie funkcjonowania obsługi prawnej oraz administracji odpowiadającej za zamówienia publiczne,
  • wspieranie rozwoju infrastruktury studenckiej na III Kampusie oraz na Kampusie w Prokocimiu: rozbudowa obiektów sportowych i budowa domu studenckiego,
  • zmiana algorytmu podziału subwencji oraz opracowanie propozycji nowych rozwiązań w zakresie finansowania kosztów utrzymania budynków (w tym remontów),
  • wprowadzenie systemu zniżek dla studentów, doktorantów i pracowników w restauracjach/barach działających w obrębie kampusów,
  • regularne prowadzanie badań ankietowych dotyczących zadowolenia osób pracujących i studiujących z organizacji działań uczelni.

Wzmacnianie
pozycji międzynarodowej

ZADANIA

  • opracowanie strategii promocji osiągnięć naukowych i edukacyjnych na arenie międzynarodowej: strony internetowe, media społecznościowe i tradycyjne,
  • stworzenie sieci ambasadorów Uniwersytetu na zagranicznych uczelniach,
  • współpraca z organizatorami rankingów w zakresie tworzenia jak najlepszego wizerunku Uczelni,
  • intensyfikacja działań w ramach sieci międzynarodowych,
  • utworzenie Międzynarodowej Szkoły Letniej Uniwersytetu Jagiellońskiego obejmującej rozmaite dyscypliny i obszary badań,
  • organizacja na Uniwersytecie Jagiellońskim wykładów wybitnych uczonych, światowych ekspertów w swoich dziedzinach (3-4 spotkania rocznie),
  • intensyfikacja działań na rzecz pozyskiwania kandydatek i kandydatów na studia prowadzone w językach obcych.