Dynamiczny rozwój naukowy i dydaktyczny
ZADANIA
- tworzenie wspólnej infrastruktury (tzw. core facilities) jako bazy do prowadzenia badań naukowych przez osoby z różnych jednostek UJ,
- tworzenie międzydyscyplinarnych grup badawczych (tzw. granty na granty),
- etaty naukowe dla najwybitniejszych badaczek i badaczy finansowane przez budżet centralny,
- stworzenie wspólnych kryteriów awansowych dla osób pracujących naukowo i dydaktycznie poprzez ścisłą współpracę przewodniczących rad dyscyplin,
- powiązanie awansu zawodowego z koniecznością odbycia szkolenia z zakresu dydaktyki (Ars Docendi),
- opracowanie zasad wliczania do pensum godzin przeznaczonych na dodatkową działalność związaną z popularyzacją nauki,
- zatrudnienie osób studiujących, które rozpoczynają prace badawcze w trakcie studiów lub angażują się w dydaktykę,
- rozszerzenie możliwości zdobywania doktoratu w trakcie studiów,
- wprowadzenie modyfikacji w systemie przyjęć na studia oraz ułatwień w zakresie indywidualnego toku studiów dla osób o wybitnych osiągnięciach naukowych, kulturalnych lub sportowych oraz osób z maturą międzynarodową,
- intensyfikacja działania Biura Karier poprzez wzmocnienie współpracy z biznesem,
- dostosowanie bibliotek do potrzeb osób pracujących i studiujących oraz lepsze wykorzystanie baz elektronicznych,
- wsparcie działalności społecznej, kulturalnej, sportowej i organizacyjnej osób studiujących, w szczególności zapewnienie im udziału w tworzeniu koncepcji przestrzeni wspólnych oraz w zarządzaniu nimi,
- opracowanie nowych zasad oceny dydaktycznej i oceny osób zatrudnionych.
Sprawne funkcjonowanie
uczelni
ZADANIA
- stałe dyżury przedstawicieli kolegium rektorskiego, kanclerza, kwestora, innych jednostek administracyjnych (kadr, księgowości) w obrębie III Kampusu,
- rozwiązanie problemu nadmiernego obciążenia osób pracujących naukowo zadaniami administracyjnymi związanymi z realizacją projektów badawczych poprzez powołanie tzw. koordynatorów ds. administracyjnych w ramach Centrum Wsparcia Nauki,
- wprowadzenie ułatwień dla osób studiujących i zatrudnionych w zakresie mobilności krajowej i zagranicznej,
- wzmocnienie wsparcia psychologicznego dla osób studiujących i pracujących – rozszerzenie działalności Studenckiego Ośrodka Wsparcia i Adaptacji „SOWA”,
- usprawnienie funkcjonowania obsługi prawnej oraz administracji odpowiadającej za zamówienia publiczne,
- wspieranie rozwoju infrastruktury studenckiej na III Kampusie oraz na Kampusie w Prokocimiu: rozbudowa obiektów sportowych i budowa domu studenckiego,
- zmiana algorytmu podziału subwencji oraz opracowanie propozycji nowych rozwiązań w zakresie finansowania kosztów utrzymania budynków (w tym remontów),
- wprowadzenie systemu zniżek dla studentów, doktorantów i pracowników w restauracjach/barach działających w obrębie kampusów,
- regularne prowadzanie badań ankietowych dotyczących zadowolenia osób pracujących i studiujących z organizacji działań uczelni.
Wzmacnianie
pozycji międzynarodowej
ZADANIA
- opracowanie strategii promocji osiągnięć naukowych i edukacyjnych na arenie międzynarodowej: strony internetowe, media społecznościowe i tradycyjne,
- stworzenie sieci ambasadorów Uniwersytetu na zagranicznych uczelniach,
- współpraca z organizatorami rankingów w zakresie tworzenia jak najlepszego wizerunku Uczelni,
- intensyfikacja działań w ramach sieci międzynarodowych,
- utworzenie Międzynarodowej Szkoły Letniej Uniwersytetu Jagiellońskiego obejmującej rozmaite dyscypliny i obszary badań,
- organizacja na Uniwersytecie Jagiellońskim wykładów wybitnych uczonych, światowych ekspertów w swoich dziedzinach (3-4 spotkania rocznie),
- intensyfikacja działań na rzecz pozyskiwania kandydatek i kandydatów na studia prowadzone w językach obcych.